Con "Ekstasis", la legendaria bailarina y coreógrafa Martha Graham descubrió la relación entre la cadera y el hombro a través de la experimentación con el gesto de empuje de la pelvis. La coreografía sigue la misma idea y explora un "ciclo de distorsión" que nos transporta allí donde habitan los recuerdos ancestrales. La música evocadora de Ramon Humet, basada en la poesía de Mario Lucarda, rememora la misma idea. La danza y la música, trabajando en un único sentido, apuntan hacia la esencia de nuestro propio ser.
P. Rubiera. La Nueva España. 3 de juny de 2017

Exhibe un sentido del gesto centrado en la contracción y la expansión que mantiene un exquisito equilibrio siendo el propio movimiento la esencia de las energías. Cada instante de música se centra en la sensibilidad, expresividad y técnica sin representar otra realidad más que el gesto en sí mismo.
Sofía Ríos. Melómano. Maig de 2017

Ramon Humet se mueve en el ámbito de lo contemporáneo de modo ágil, en una vertiente que lo vincula tanto a Olivier Messiaen como a la personal técnica espectralista de Jonathan Harvey, compositores ambos con ojos que miran a Oriente y a la calidad de cada nota musical. A la riqueza técnica de la voz de Claron McFadden y el piano de Alberto Rosado (maravillosa grabación) se alía, por otra parte, la búsqueda de un sentido de lo primigenio en la inefable voz del shakuhachi arropado por una contenida percusión de matices luminosos, cristalinos.
Manuel Luca de Tena. Scherzo. Març de 2017

La originalidad de la propuesta de Ramon Humet permite adivinar un compositor maduro, capaz de enfrentarse a la voz hoy, de la mano de una instrumentación inhabitual que nos sorprende constantemente, ya sea en esa voluntad de meditación, sí -hablo de los interludios, sobre todo-, o en la presencia de su faceta más lúdica. Música poética, con sentido, llena de sutilezas y ambigüedades, que a menudo se alza con vehemencia, aunque no disimula un trasfondo frecuentemente juguetón, cercano a una inocencia infantil.
Josep Maria Guix. El Compositor Habla. 3 de març de 2017

Ekstasis was a re-imagining of a solo by long-time Graham dancer Virginie Mécène, conjured from photos and to music (also recomposed) by Ramon Humet reminiscent of John Cage with the sounds of water and rain sticks.
dancelog.nyc. 28 de febrer de 2017

Mar i Lluna (2004), del barcelonés Ramon Humet, es una obra «de reflexión entre tanto despliegue energético», como señala Rosado, y un paréntesis en mitad de e-piano donde la sencillez se pone al servicio de una belleza que se inspira, como es usual en el barcelonés, en la naturaleza. El vídeo de Hugo Louis y Sevi Asensi así como la electrónica en vivo refuerzan el carácter de una partitura donde las armonías fluyen y evocan con un poder enormemente conmovedor y emocional a los sonidos de una debussyana catedral sumergida.
Juan Carlos Justiniano. Doce Notas. 27 de febrer de 2017

Una veu que s’apodera absolutament del text amb diversitat i riquesa de recursos: flexible en el fraseig, d’amplis registres dinàmic, tímbric i textural i amb una forta presència corporal, que fa evident l’instrument en l’aire i el gra, i que també sap convertir aquests elements en els més immaterials quan cal. McFadden explota la sinuositat del glissando i sovint proposa frasejos llargs i ondulats. Però també genera moments punyents, atacs agressius i ràbia. L’Homenaje a Martha Graham resulta una experiència colpidora per a degustar-la pacientment i en profunditat.
Miquel Gené. 21 de febrer de 2017

El nuevo ciclo de apoyo a la creación musical que el Liceo estrenó el jueves en el foyer del teatro -Off Liceu-Diàlegs Musicals- supone una inyección de vitaminas para estimular el contacto del público con la música contemporánea. Por ambición lírica, la propuesta más innovadora en su lenguaje fue la muestra de dos canciones de ciclo vocal Homenaje a Martha Graham, de Ramon Humet. La mezzosoprano Marisa Martins y el pianista Rodrigo de Vera exploraron los áridos matices de los poemas de Mario Lucarda que inspiran el ciclo, bañados por una música al servicio de las inflexiones, el ritmo y la expresión física del sonido de la voz, que a veces nace de las entrañas de la cantante.
Javier Pérez Senz. El País. 20 de febrer de 2017

Ekstasis is not the first solo to be reimagined through photographs and written descriptions, and there’s no way to prove how faithful to the original Mécène’s version can be, even though she has done extensive research. It is not performed to Lehman Engel’s original score, but to the spare and mystical “Interludis meditatius – VII,” one of the interludes that punctuate the songs that comprise Ramon Humet’s Homenaje a Martha Graham (an inspired choice). What Mécène focused on is the counterbalance between the dancer’s jutting hip and the shoulders that pull the opposite way. Confined to a spotlight, Chien-Pott, slender and lithe, dreamily accentuates this S curve in sculptural ways. You can’t take your eyes off her.
Deborah Jowitt. Arts Journal. 19 de febrer de 2017

This lovingly packaged new 2 CD set captures Humet’s shimmering sonic world in demonstration quality sound with the bonus of downloads in HD FLAC Stereo and Surround 5.1. Mario Lucarda’s poem resonates with Zen Buddhist doctrines, and a lineage extends from Martha Graham through her pupil Merce Cunningham to John Cage, whose music embraced change and impermanence. As Mario Lucarda points out, only what changes remains. (…) This outstanding new release by Ramon Humet, Mario Lucarda and Neu Records reminds us that the only truth is change. The classical music industry should take note.
Bob Shingleton. On an Overgrown Path. 31 de gener de 2017

Humet, Lucarda i Graham es mouen en la sang de la creació. Tots tres busquen en el moviment la bellesa i desfan a miques les rígides estructures que la naturalesa corporal ens obliga a dur a sobre, a dins, al costat. L’obra d’Humet està construïda a partir dels moviments intercalats de dues composicions diferents: el cicle de cançons d’Homenaje a Martha Graham i els meditatius interludis per a shakuhachi acompanyats pel quartet de percussió. I sí, interludi a interludi, apareix entre somnis la veu de Claron McFadden, que ve i se’n va; el piano d’Alberto Rosado va creant harmonies per a l’estratosfera emocional; el shakuhachi de Kakizakai Kaoru evoca la tradició japonesa amb una successió de notes evanescents i meditatives; i els quatre percussionistes, generosos en ritme, posen de ben manifest, en un cos a cos, un contrapicat de gestos de tons metal·litzats que van construint unes curvatures on ens podem aixoplugar de les nostres pròpies emocions, perquè el llenguatge d’Humet és dramàtic, intens i molt profund. I és que la seva obra ja és una dansa en si mateixa.
Carme Miró. Sonograma. 29 de gener de 2017

Un element tangible, un cofret que conté dos cd’s i un llibret, l'Homenaje a Martha Graham sobre un poema de Mario Lucarda editat per l’exquisit segell independent Neu Records. Un element tangible que té cos i ànima, com descobriré aviat, tant bon punt inserti el cd a l’aparell i comencin a sonar les primeres notes. Aleshores és quan el temps s’atura i els sentits desperten a una curiositat primigènia. I em deixo portar per la crida dels ancestres. Em deixo fascinar pel sublim.
Gemma Cascon. Week&Barcelona. 15 de gener de 2017


Realmente logra Humet detener el tiempo, con escalas descendentes que se suceden en una sección de cuerda dominada por el sonido aflautado de los armónicos artificiales. No parece que la música avance, sino que queda detenida en un momento, que sonoramente casi se puede contemplar.
Miguel Calleja Rodríguez. Opera World. 28 d'octubre de 2015

Del catalán se estrenó En el bosc profund, obra de tono sereno y contemplativo estructurada en varios movimientos. El uso que hace del shakuhachi confiere a la música un especial matiz de espiritualidad.
Asier Vallejo Ugarte. Scherzo. Novembre de 2014

En aquesta ocasió la Simfònica de Navarra va fer les belles Escenes d'ocells de Ramon Humet, obra d'amplis i subtils recursos tímbrics i d'una bona unitat estructural, que els solistes van matisar amb qualitat. Complexitat rítmica i concessions a la naturalesa en una partitura transparent.
Jorge de Persia. La Vanguardia. 5 de juny de 2014

Escenes d’ocells és una obra d’un llenguatge escrupolosament modern, amb una càrrega evocadora minimalista suggestiva, i fins a cert punt fins i tot matisadament figuratiu.
Jaume Comellas. Revista Musical Catalana. 6 de juny de 2014

Amb Dextera Domini vam comprovar una vegada més al Palau que Ramon Humet és un dels grans noms de la composició actual a Catalunya: la seva sensibilitat detallista queda encara més manifesta en el seu repertori coral, en aquestes composicions breus a les quals es concentren textures i modificacions microscòpiques que requereixen una tècnica realment especialitzada.
Mila Rodríguez Medina. Revista Musical Catalana. 18 de maig de 2014


A continuació va interpretar les delicioses Escenes del bosc de Ramon Humet, una obra d’alt poder descriptiu que es presenta dividida en tres parts: Alba, Neu, Estel. Els timbres, les ressonàncies, els trinats suggerents, el legato en les escales, flueixen dins una partitura subtil i que Ventura va transmetre amb sensibilitat exquisida.
Lluís Trullén. Revista Musical Catalana. 8 de maig de 2014


This second release focuses on Ramon Humet (b 1968), who studied at the Barcelona Conservatoire and has latterly been influenced by the sonic and spiritual concerns of the late Jonathan Harvey. This is evident throughout the three works featured here – not least Four Zen Gardens (2008), in which three percussionists pursue a wide-ranging discourse unified by their deftly heterophonic interplay over four main sections linked by three interludes of gently resonating timbres. This fastidiousness is no less to the forefront in Garden of Haikus (2007), whose 10 brief yet continuous movements -each evoking a specific mood – unfold as might a sequence of interconnected Japanese poems. The haiku is the determining element of Petals (2009), whose three lengthy movements transmute Bankoku's text in ways which, for all their indebtness to Oriental practice, constitute a unified as well as evolving conception that is inherently Western both in its formal and expressive concerns.
Richard Whitehouse. Gramophone. Gener de 2014


Ramon Humet's Four Zen Gardens opens this arresting compilation; nine short movements for three percussionists. A solitary rainstick adds a splash of aqueous colour to the metallic textures, dominated by vibraphone and gongs. The music feels static, ritualistic, recalling John Cage's Ryoanji. You're curious about how it's been notated, the effect seeming both improvised and carefully structured. The quiet fade is haunting.
Humet's Garden of Haikus adds a piano trio to the percussion. A sequence of ten brief movements feel like a succession of iridescent miniatures, the silences carrying as much weight as the sounds. Most rewarding is Petals; a three-movement piano trio based on an 18th century haiku. Writing for a conventional ensemble hasn't hampered Humet's musical imagination; this is refined, magical stuff, as elusive and potent as the brief poem which inspired it.

Graham Rickson. theartsdesk.com. 4 de gener de 2014


Listening to Humet’s delicate, spaced-out Quatre jardins zen for three percussionists (2008) is a bit like an extended sensation of tingling, as though you’re being exposed to the aural equivalent of gentle spray on sensitised skin.
Michael Dervan. The Irish Times. 29 de novembre de 2013


The recording is spectacularly vivid, and it's easy to appreciate the exotic soundworlds Humet invents in Quatre Jardins Zen (for three percussionists) and the crisp imagery of the 10 miniatures of Jardin de Haikus.
Andrew Clements. The Guardian. 17 d'octubre de 2013

One of the early releases from this contemporary music label dedicated to surround-sound recordings, Niwa features the London Sinfonietta playing chamber works by Ramon Humet, a Catalan composer with a Japanese influence. The percussion suite Four Zen Gardens features bell and bamboo timbres in perfect equilibrium, sustaining the poise suggested by the title, while modulating from Yamash'ta-esque industry to resonant high-register tones. Garden of Haikus offers 10 short movements picked out in cryptic collusions, while the three sections of Petals represent individual lines from a Bankoku haiku performed by violin, cello and piano with a sombre grace. Exquisitely simple, but endlessly deep. 
Andy Gill. The Independent. 11 d'octubre de 2013

Quatre jardins zen per a tres percussionistes remeten a una concepció espaial de la música. Els diversos espais que proposa Ramon Humet plantegen, exteriorment, una controvèrsia entre allò mòbil i allò estàtic, i s'acaben revelant, en les seves estructures internes, com una al·legoria al moviment i al seu contrari, l'estaticisme, relacionats d'una manera íntima amb les idees de creació i destrucció de la matèria: la creació del so, el moment primer, representada amb un gest estàtic, i la seva destrucció, l'expressió màxima de la vida en procés, amb gestos mòbils que es relacionen de manera complexa. La música de cambra de Ramon Humet a Niwa mereix una audició profunda i reposada, per la seva complexitat i detall, i promet a qui ho faci una fructífera experiència.
Miquel Gené. 440 Clàssica, número 12. Juliol de 2013


Los gorjeos de maderas y metales, una presencia onomatopéyica muy bien concebida de la percusión y los vuelos de la aves dibujados por las cuerdas, configuran una colección de escenas sonoras -especialmente la tercera- de enorme belleza.
J.M. Cabra Apalategui. Málaga Hoy. 26 de maig de 2013

Atmósferas meditativas, sobriedad de diseño, finura armónica, ecos transfigurados de la música tradicional nipona (en especial, la flauta de bambú shakuhachi), relación paritaria entre sonido, resonancia y silencio, son elementos que muestran una cercanía evidente con la estética de Toru Takemitsu. La silueta del músico japonés se adivina sobretodo en los Cuatro jardines zen, donde la imagen del jardín japonés no actúa en un sentido descriptivo, sino como metáfora de lo fugaz, lo impalpable y lo tenue. El género poético del haiku se erige en principio estructurador de una forma musical articulada en breves secciones. El resultado no es tanto una sucesión de episodios autónomos como una fluida sucesión de figuras sonoras. Si la música de Humet constituye por supuesto el principal atractivo de Niwa, más elementos contribuyen a la excelencia del producto final. El es caso del exquisito cuidado de la presentación editorial. También cabe destacar las soberbias versiones a cargo de la London Sinfonietta, uno de los más renombrados conjuntos dedicados al repertorio contemporáneo. Y por último, la extraordinaria toma sonora, que se beneficia de los últimos avances tecnológicos: la grabación en alta definición y multicanal. Una propuesta que es un gran acierto en cualquiera de sus aspectos. Valoració: 5 / 5
Stefano Russomanno. ABC Cultural. 10 de novembre de 2012

Una poètica expressiva de ressonàncies llunyanes, filtrada per una idiosincràsia extremament contemplativa que fa del teixit temporal d’aquesta música un fresc de tintes i pinzellades subtilment graduades. Els seus traçats rítmics, de línies entretallades i espontànies, lluny de la rigidesa i de la dispersió occidental, concentren l’energia agògica d’aquestes peces amb un alè que combina la calidesa expressiva i la ressonància harmònica. La filiació espectral, reconeguda per Humet, sobretot en el model que l’anglès Jonathan Harvey representa, es palesa aquí com una mena de vibració de fons, diluïda, però que podem assaborir fins als detalls més ínfims. L’art d’Humet és semblant a l’art de la cal·ligrafia, un art del gest extremament precís, rigorós, i tanmateix lliure alhora, deslligat d’una qualsevol catalogació.
Vicent Minguet. Sonograma. Desembre de 2012

Forward-looking Spanish label Neu Records’ second release explores the music of Barcelona-born Ramon Humet, a composer (&, says his bio, engineer) with a strong interest in Japanese philosophy & thought. The album explores three substantial works of Humet’s, including his remarkable Quatre jardins zen, a large-scale meditation for bright, resonant percussion (favourable comparisons with Claude Vivier’s Cinq chansons come to mind). Alongside the miniature Jardí de haikus they vividly enunciate Humet’s evocative compositional voice.
Simon Cummings. 5against4.com

Un disc excels, en plena consonància amb la voluntat de la música d'Humet, que pretén en bona mesura fer tocar el cel. L'acurada producció de Neu Records i la impol·luta interpretació de la London Sinfonietta submergeixen literalment l'oient -a través del so surround 5.1, per al qual cal tenir els aparells adequats- en un món fascinant. Un món de finor perceptiva que recorre de cap a cap les tres obres del disc, i darrere de les quals s'ha gravat una pista de silenci perquè el cos pugui interioritzar l'experiència musical viscuda. Quina és aquesta vivència? En Quatre jardins zen (per a tres percussionistes), una miríada de sons imbricadíssims i d’una immensa riquesa tímbrica condueix cap a un territori que aquieta la voluntat controladora de la raó. En Jardí de haikus, tres percussionistes més piano, violí i violoncel (utilitzats i dosificats amb gran saviesa) donen l’entrada a un món lúdic, gràcil i complexament naïf. Mentre que el trio clàssic de Pètals acosta a la contemplació, alhora que permet gaudir també d’un melodisme refinat, d’unes harmonies límpides i d’una capacitat emotiva que acaba generant una reconfortadora pau d’esperit.
Josep Barcons Palau. Revista Musical Catalana. Setembre de 2012

Estas tres obras retratan la impronta creadora de Humet que entiende la música como «una metáfora de la vida». Así muchas de sus partituras son paisajes sonoros que radiografían al detalle, con sutilidad y transparencia la naturaleza, el espacio y el tiempo.
Susana Gaviña. ABC. 29 de setembre de 2012

Les obres de cambra que reuneix Niwa representen les paraules més recents d’Humet, potser les més subtils pel material sobre el qual treballa, on assenyala la importància de la ressonància o del silenci com a elements generadors. Un silenci molt significatiu marca la pausa entre Quatre jardins zen (de subtil percussió), Jardí de haikus i Pètals.
Jorge de Persia. La Vanguardia, Culturas. 28 de novembre de 2012

La obra de Ramon Humet tiene mimbres de música grande. Su universo personal supera de inmediato los réditos cageanos y orientalizantes para zambullirse en un mundo de resonancias, timbres y silencios meditativos.
Juan Francisco de Dios. Diverdi. Octubre de 2012

Presentació exquisida i disseny atractiu són qualitats evidents del nou treball de la discogràfica Neu Records. Però l'aposta ferma per l'obra d'un compositor català actual, en mans d'un dels grups més importants de música contemporània europeus, és lloable i reveladora. La formació anglesa aconsegueix una interpretació excel·lent, tant per bellesa com per transparència, eloqüència i sinuositat tímbrica. (...) Producte d'orfebreria i gairebé de culte doncs, que venint d'una discogràfica nova i catalana catapulta el segell com un dels més atractius i importants de l'actualitat. Revelador i plenament recomanat.
Santi Riu. Segarra. Gener de 2013

Igual que un jardí japonès, la música d’en Ramon Humet és bella, refinada, transparent, sovint jugassera. Ho és tant en les seves intencions com en l’ús mesurat dels mitjans que empra –no puc evitar relacionar la seva música amb la sèrie Constel·lacions de Joan Miró. La seva obra és capaç de transmetre la feliç fascinació dels infants davant d’un nou descobriment: música de somriure màgic bastida sobre els fonaments d’una sòlida tècnica. Música que flueix amb naturalitat –tot un repte!- i sembla ocultar les hores de reflexió i experimentació del procés compositiu.
Josep Maria Guix. Comentaris al CD Niwa. Març de 2012

Esta es una música llena de vitalidad, imaginación y energía, la obra de un compositor con carisma, con ideas claras y voz propia dentro del panorama de la creación musical española contemporánea.
Javier Pérez Senz. Comentaris al CD Música del no ésser. Febrer de 2012

Fascinat per la filosofia i la música tradicional japonesa, Ramon Humet dota la seva música d’un singular alè poètic i una sofisticada sonoritat.
Javier Pérez Senz. El País. 8 de març de 2012

El camino de timbres y armonías roturado por Messiaen o Takemitsu se prolonga en el compositor barcelonés añadiendo ingredientes de mayor dramatismo e ingenio rítmico (Sol de primavera, Núvols brillants), recreando paisajes anímicos y naturales de espejismos y resonancias (Blancor de neu) y dejando traslucir claramente, muy lejos de cualquier ‘fusión à la page', ese interés por el universo sonoro oriental, como en los gestos melódicos, coloraciones microtonales y protagonismo de los instrumentos de madera –viento y percusión– de Vent transparent.
Completa el disco una vertiente más lúdica, no exenta de momentos de hondura, de la escritura de Humet: tanto la parte solista como el diálogo instrumental, el Concierto para piano y conjunto instrumental “And the World was Calm”, estrenado en marzo de 2010, abren una nueva dimensión de la capacidad de sugerencia expresiva y del control del material sonoro de un compositor del que habrá que seguir llenando el vacío fonográfico...

Germán Gan Quesada. Diverdi. Abril de 2012

Otro momento intimista: con las luces apagadas, la pieza de Ramón Humet Mantra II para siete campanas tibetanas introdujo un elemento de teatral diversidad.
Antonio Torralba. El día de Córdoba. 16 de març de 2010

Humet crea paisajes sonoros tremendamente evocadores.
Pablo González. El Periódico. 24 de març de 2010

Qué es lo que confiere a esta música su perfil incisivo y su extraordinaria precisión?
Lluís Nacenta. La Vanguardia. 15 de setembre de 2010

Blancor de neu y Núvols brillants sonaron en manos de González como las piezas coloristas y sensoriales que son.
La Vanguardia. 26 de setembre de 2010

La música de Humet es atemporal, luminosa, colorista. No se dirige a la parte racional sinó más bien a la sensorial. Es muy meditativa y orgánica. No es difícil en absoluto. Es suficiente con tener la mente abierta para poder entrar en ella.
Pablo González. El Periódico. 24 de setembre de 2010

El seu llenguatge simfònic ha madurat sense haver fet cap pas en fals, amb una escriptura cada vegada més rica, plena i suggeridora.
Javier Pérez Senz. Notes de programa. 24 de setembre de 2010

Humet ha creado una música detallista, sugerente y de una exuberante riqueza sonora.
Juan Carlos Moreno. Ritmo. Desembre de 2010

Interés por el color, lo exótico y un buen manejo instrumental.
Víctor Rebullida. Heraldo de Aragón. 19 de febrer de 2009

El interés de la sesión lo compartía el estreno de Sol de primavera de Ramon Humet (1968), uno de nuestros compositores relevantes ya. Supone un paso adelante y quizá una de sus mejores obras en cuanto a libertad conceptual y estructural. Buen comienzo con ideas motivo se retoman, desarrollo sin complejos en paleta y potencia y con tratamiento muy sutil y elegante que configuran ya una personalidad.
Jorge de Persia. La Vanguardia. Barcelona. 8 de maig de 2009

La sessió oferia una estrena absoluta, el suggerent (i oportú!) Sol de primavera de Ramon Humet, pàgina de textures sempre en moviment i remarcable domini del color orquestral. Un recollit final amb dos flautins servia de nexe, conscient o inconscient, amb el final de les Quatre últimes cançons de Strauss.
Xavier Cester. L’Avui. Barcelona. 12 de maig de 2009

…les guardonades Escenes d’ocells de Ramon Humet que sonaven pulcres, suggerents i ben articulades en el seu món de fantasia …
Josep Barcons Palau. Revista Musical Catalana. Maig de 2009

El programa, suntuoso, reunía las Cuatro últimas canciones de Strauss, la Cuarta de Mahler y el estreno de Sol de primavera, la nueva y atractiva pieza de Ramon Humet. Humet mostró su refinado sentido del color, la luz y los contrastes, capaz de alternar masas sonoras de apabullante fuerza con sutiles detalles instrumentales sin perder nunca la fluidez narrativa.
Javier Pérez Senz. Scherzo. Juny de 2009

Une musique foisonnante, subtile, vivante, sensible aux souffles du monde. Un éventail de qualités, couronnées par une capacité rare à faire se rejoindre les contraires, légèreté et profondeur, objectivité et expression.
Philippe Danel. 3 de gener de 2008

Quienes temen la música contemporánea deberían haber visto la entusiasta respuesta del público en el estreno de Vent transparent. Conviene seguir la pista al emergente Humet, que sabe plasmar con carisma su pensamiento musical con fascinantes técnicas y recursos expresivos. Atraído por la filosofía y la música tradicional japonesa, despliega en su nueva pieza refinamiento tímbrico, atmósferas sutiles y encanto sonoro. Ante tal arsenal de imágenes sonoras y poéticas, la obra, de sólo 10 minutos de duración e impecable factura, se hizo corta.
Javier Pérez Senz. El País. 16 d'agost de 2008

Su nueva composición Escenas de viento destacó no sólo por el evidente crecimiento de su autor en la utilización de la gran orquesta, sino fundamentalmente por el mundo sonoro que su autor percibe y trasmite admirablemente mediante un sinnúmero de ideas y refinados recursos tímbricos, muchos de los cuales menos desarrollados pudieron percibirse ya en su anterior composición. Compuesta en tres movimientos –Marinada, Calma y Mistral- esta nueva obra de Humet no es una obra más, sino el resultado de la labor de un compositor que no deja de superarse y cuya sensibilidad tiene mucho aun por decir.
Horacio Tomalino. Mundoclásico. 23 d'octubre de 2008

Ramón Humet es músico-compositor, su trabajo atiende cual hoja – móvil y empática – las luces y humedades que le llegan de la más amplia y completa rosa de los vientos todos, traduciendo en gradaciones sutiles el flujo de caricias y tensiones que las palideces del ameno vivir entre cosas le propicia. Es el suyo un carácter preñado de intensas levedades, cultivador de matizadas sombras más que de rotundos impactos. Desde ahí crecerá su componer en plural acervo de cantos a lo fractal, lo volátil, la noche y sus obscuridades, al menudo haiku, etc.
Llorenç Barber. Festival Nits d’Aielo. 9 de febrer de 2008

La influencia oriental del título Jardín de haikus quedó patente sobre todo por el saber utilizar de forma bellísima los silencios y los sonidos (vacío y plenitud), quizá una de las mayores complejidades en la música, generando un ambiente al mismo tiempo lúdico y sofisticado.
Leticia Martín Ruiz. Scherzo. Abril de 2008

El resultado sonoro de la obra pianística de Humet es evocador y poético.
Adolfo del Brezo. Opusmúsica nº 25. Maig de 2008

Completa el programa Quatre jardins zen del compositor catalán Ramón Humet (1968), para trío de percusión con vibráfono solista que denota una especial sensibilidad por la calidad tímbrica del sonido, destacando su minucioso trabajo con la resonancia en los metales y en particular la técnica del vibráfono.
Isabel Requeijo. Encuentros de Música Contemporánea de Gijón. Novembre de 2008

Obra exquisita, puntillista y llena de matices amplificados, extrayendo de cada instrumento toda una variedad de recursos y sonoridades ricas en armónicos, y articulada sobre cuatro movimientos con sus respectivos interludios. Belleza plástica en los sonidos doblados y en los silencios que acentuaban la transparencia de cada nota. Una delicatessen discursiva y penetrante.
La Nueva España. 13 de novembre de 2008

Ramon Humet's music is delicate and subtle, with high poetic imagination. Humet is a hope for the future; he has a fine ear, and a spirit full of light.
Jonathan Harvey. Comentaris al CD Escenes del bosc. Juliol de 2007

Ce compositeur surdoué mêle admirablement les éléments liés aux oiseaux et le traitement de l’orchestre. Il maîtrise également le silence et le temps, une précieuse qualité.
Cristophe Huss. Montreal. 11 de gener de 2007

Horacio Curti interpretó dos piezas para shakuhachi, una flauta japonesa de atractivos timbres y complejas sonoridades: Irina y Vent de l´Oest, esta última escrita para la ocasión, pieza que explora los dulces y profundos ámbitos sonoros del instrumento, y que encuentra efectos armónicos y acústicos que agregan actualidad a esa sonoridad tan oriental. Las Escenes del bosc para piano, de muy reciente factura, tienen ninfa propia; Silvia Vidal hizo de ellas una magnífica interpretación. Son piezas breves organizadas en tres cuadernos de gran unidad conceptual y de ideas, que disponen además de variedad intrínseca; riqueza en las sonoridades, brillo, contrastes, breves frases que encuentran pronta resolución o se articulan con las siguientes, motivos arpegiados que culminan en acordes o sonidos breves, momentos de luminosidad en la ‘Marinada’ del segundo cuaderno, como un móvil de Calder, en un marco, como dije, de unidad de ideas.
J
orge de Persia. La Vanguardia. 2 de desembre de 2007

Agil, aérea, bien orquestada, graciosamente instrumentada. Bellos efectos de cuerdas, pedales, matizadísimas percusiones, hermosos timbres emanados de un fino tratamiento de marimbas y vibráfonos, ondulaciones atmosféricas, timbres variados y ricos, ecos ravelianos, …
Arturo Reverter. La Razón. 22 d'octubre de 2007

Humet trabaja con una orquesta transparente, de sonoridades muy cambiantes, con brillo y contrastes …
Jorge de Persia. La Vanguardia. 22 d'octubre de 2007

Una tensión muy bien establecida con un desenlace de sutiles ondulaciones.
Jorge de Persia. La Vanguardia. 19 de març de 2007

Brilla, en primer lugar, una firme técnica compositiva y una decidida afirmación en la forma.
Carlos Gómez Amat. El Mundo. 6 d'octubre de 2006

It shows a striking ability to control rhythm and the development of material. It is one of those pieces which, rather than making an immediate impact, draws you in and arouses your curiosity about this composer.
Martin Adams. The Irish Times. 20 de febrer de 2003